Thursday, August 29, 2013

HADIAH TERINDAH : TRIBUTE

Salam,

Bibir ini tersenyum tatkala membaca sebaris informasi di peti pesanan ringkas. Ia menyeret ingatan dua tahun yang lepas.

Ia dalam garis sedar dan kenangan, ia sudah melalui fasa tahun kedua. Pantas kan masa?


Ingatan ini sangatlah terasa manis nya. masakan tidak. Hubungan itu bermula ketika kami di PIKAT.



haha! Iya. mungkin itu lah hikmah PIKAT. Memang memikat.

Mulanya saya menjadi teman si teruna. Kerana bukan saya arah magnetic utara-selatannya, maka kami kekal sebagai kawan.



Mata si teruna tertaut pada sahabat saya. Menjadi! Itu rahsia Tuhan dalam mengatur jodoh.



Pernah suatu masa, si gadis berceria isi hatinya. Melempias ketidakpuasan hati ditambah rasa cemburu kerana si teruna selalu membandingkan diri kami berdua. (Kalau sahabat saya masih ingat, saya mohon dia tergelak ye atas luahan-luahan tersebut. =) )

Pernah jua terjadi sedikit ujuan kecil dari Pemilik Cinta. Sedikit sahaja. Kata orang tua itu resam hubungan.

Mungkin sahabat saya lupa? oh, saya ada catatnya di mylittleheart. Boleh klik, SILA KLIK!


Alhamdulillah! Hadiah terindah kini mereka miliki. Sungguh! saya tumpang syukur dan gembiranya.

Masjid itu berdiri dengan jayanya bahkan sudah ditambah seri dengan makmum "solehah", insyaALLAH.

Tahniah Izzatei Shaadah Ramli + Ridzuan Ali.

Kelahiran Wafa' Humairah, Aunty yaya pon raikan. Sebab Aunty kan match maker ibu bapa kamu! =)



mukhlisahminnie:

Anak anugerah terindah. Suami mahupun isteri juga anugerah. Maka, hargailah sementara ada disisi.

Wassalam.

No comments:

Post a Comment