Saturday, August 3, 2013

TERKENANG

Salam,

Hihi... Saya tiba-tiba terkenang.. 

Ini kisah serius! Bukan lawak. Serius tak bohong!


Saya pernah suka pada cikgu muzik waktu darjah 3. Orangnya tinggi. Hitam manis. Smart. Tapi malangnya,

cikgu saya smoker! Oke. Saya tak suka dah pada cikgu muzik.

Punca suka? Ohh.. sebab cikgu pandai nyanyi lagu gelang si paku gelang sambil petik gitar. Hihi~


Saya pernah suka pada cikgu bahasa arab saya waktu tingkatan 5. Orangnya tinggi. Putih. Smart. suka senyum. Tapi malangnya, cikgu saya dah kahwin! Oke. Saya tak suka dah pada cikgu BA.

Punca suka? Ohh. Sebab cikgu saya suka sergah nama saya sambil tersenyum manis. Hihi~

Sekarang, saya suka juga pada seorang cikgu. Sekarang, saya juga seorang guru. Bezanya saya mengajar di IPT.

Makanya, bila ada pelajar yang suka pada saya, saya optimis! Pasti nanti ada suatu punca yang boleh meluputkan tanda sukanya.

Optimis!

Mungkin bila saya sudah berumahtangga. Mungkin bila saya reject assignment mereka. Mungkin bila saya tegur etika berpakaian mereka. Atau mungkin mereka sudah menemui wanita yang sepadan usia. Hihi~

Saya sudah akan melangkah ke satu fasa

Dan pilihan saya, CIKGU =)



mukhlisahminnie:

Tidak sedarkah mereka kita ini umur berbeza? Ohh. Kata mereka, trend. Kata mereka, wanita lebih usia matang. Kata mereka, "cik yaya baru 24 tahun. kita tidak jauh beza!" 

Sudah... Remaja zaman moden katanya.

No comments:

Post a Comment