Saturday, December 14, 2013

MANIS 14 DISEMBER 2013

Salam,

Ukhwah itu indah. Sungguh-sungguh jika ia di maknakan dengan hati yang tulus. Manis 14 Disember. Masakan tidak. Kami bertemu setelah 7 tahun membawa haluan masing-masing sehingga sudah punya cerita hidup tersendiri.

Maahad Pontian itu titik bermula dan di sana juga kami berpisah mencari hidup yang di atur Tuhan. Syukur, itu bukan penamat. Hari ini kami bertemu.

Mungkin panorama pegun boleh bantu aku bercerita betapa girangnya hati bertemu semula kalian hari ini. Sungguh, aku menghargai manis 14 Disember 2013.


Kami raikan pengantin yang sudah sarat 8 bulan
Comel kan?

Penantian dan kisah kesabaran ucu menunggu "NU'MAN MARZUQ nya"
Its touch my heart. So touched.

Si manis ini tunangan Bo. Orang kampung saya rupanya!
Shahir, Selamat Hari Lahir yang ke-24.
Hadiah  24 tahun kamu sangat bernilai kan kawan.
Dapat posting mengajar dekat.
Bo, tolong lepas walimah segera uruskan perpindahan si manis kamu ini
supaya ENCIK saya tak di hantar ke Sabah Sarawak.
Sebagai ganti =)

Dia dormate. Selalu tertawa.
Bila dia tertawa, dia membikin sekelilingnya juga tertawa.
Semoga cepat jodoh kamu nana.
Gadis sebaik kamu, Tuhan tak akan persiakan.
Ada "calon" dalam perjalanan yang Tuhan
aturkan untuk kamu. InsyaALLAH.


Jangan lupa gather bila tiba turn saya, kawan!
Kalau lupa, tak nak kawan. Huhu.

Manis 14 Disember 2013 dalam kenangan.
Mungkin 14 Disember 2015, saya pula jemput kalian
untuk Aqiqah kami. Siapa tahu kan?
Jangan gelak!
Itu impian manis =)

Wassalam.

Wednesday, December 4, 2013

CATATAN RINGKAS 18

Salam,

Rezeki itu milik ALLAH.

ALLAHU RABBI. Terima kasih. KataMU, jangan pernah meragui soal rezeki. Jangan!



Sesungguhnya ini ialah pemberian Kami kepada kamu, pemberian yang tidak akan habis-habis -
   
   
Terjemahan Dalam Bahasa Inggeris
Tafsiran Abdullah Yusuf Ali
Truly such will be Our Bounty (to you) it will never fail -

Amalkan supaya dimurahkan rezeki kalian. Beramal lah dan percaya pada DIA.

Secebis ingatan buat diri ini jua yang sering terlupa letak duduk Tuhan.

mukhlisahminnie:

Rezeki buat yang ingin menikah. Jangan takut. ALLAH tambah. Sabarlah. Tawakkal lah. Alhamdulillah


Wassalam.


Monday, November 25, 2013

CATATAN RINGKAS 13

Salam,

Kami pernah sama-sama meredah pekat malam pulang dari kerja. Kami pernah bercerita tentang bintang cantik berkerlipan di langit.

Dia pernah bersoal jawab, kenapa cahaya bulan bila terkena pokok kelapa sawit, akan menimbulkan bayang-bayang yang epic?


Padahal saya sudah takut pandang. Macam ada bayang-bayang figura lain dalam kepala.


Kami sama-sama berhenti kerja gara-gara dia masih hingusan untuk membezakan duit palsu atau betul. 


Dia lurus dan naif. Budak baik kan. Kadang-kadang ada bagusnya jadi jahat dan nakal. Otak ligat!

Kami pernah bekerja di sini,
Di Shell Parit Sulong itu lah  tempat kami berdua.
Aim sebagai pump attendent, kak ya sebagai cashier.



Sebenarnya saya mahu catat ringkas. Tapi,... tanpa sedar sudah berjela



Sebenarnya saya hanya mahu kata rindu. Itu sahaja. Semoga kamu di sayang Tuhan adikku Rahim Ghozi.


Terima kasih selalu bantu kak ya.






mukhlisahminnie:

Walaupun kamu Diploma holder, kak ya Degree holder, kamu lebih banyak membantu. Bahkan pernah biaya kos sara hidup waktu kak ya berpraktikal dulu di Kementerian Pertahanan. Degree atau Diploma, bukan ukuran siapa boleh bantu siapa. 

Terima kasih untuk ingatan baik sepanjang kita bersama. Semoga kamu tidak tersasar dalam memilih jalan hidup. Semoga pilihan kamu selalu baik wahai adikku.

Semoga.....

Semoga.....


Wassalam.

Saturday, November 9, 2013

KUDRAT

Salam,

Kalau orang memandang pun sudah terasa menyusahkan, apatah lagi bahu sendiri yang memikul?

Jujur,

kadang-kadang pertimbangan akal itu tipis, maka sabar dan percaya Tuhan ada itu lah ubatnya. Supaya segar semula. Supaya bergerak dan bangun semula.

Ehh! Apa kau fikir mudah menongkat arus payah dengan kudrat seorang wanita????


Kerana kudrat itu pemberian Tuhan lah maka aku masih bergerak. Menapak perlahan-lahan meski sudah terasa lumpuh. Dahan yang mahu dipaut pun tidak kukuh. Hati yang getar redhanya pun sudah rapuh.


Ehh! Apa kau fikir senang menanggung semua ini???





Tuhan, sesungguhnya benar kataMU. Cintai lah Engkau lebih dari segala-galanya kerana Engkau lebih tahu. Lebih kasih. Segala-galanya yang lebih.


Terima kasih ALLAH untuk semua masalah yang mengajar aku KUAT walau penat.

Wassalam.

Tuesday, October 29, 2013

INBOX : MESEJ KE-65

Salam,

"Need me for?"

"Untuk melengkapkan hidup saya. Untuk menjadi isteri saya yang taat & solehah. Untuk menjadi teman hidup saya. Untuk melahirkan & menjaga zuriat saya. Untuk hidup bersama saya suka & duka. Untuk menjadi semangat & pendorong saya. Untuk menjadi penasihat saya. Untuk menguruskan makan, minum, pakaian, & keperluan saya. Untuk teman saya sampai ke syurga. 

Saya mahu kamu, insyaALLAH"

Counting the days
We wish for the better day,
Aamiin.

Iya, sekeping mesej terselit di peti pesanan ringkas semalam. Bukan sekeping nota kerana dia tidak mahir berbasa-basi di nota apatah lagi mengarang panjang di helaian.

mukhlisahminnie:

Ada keliru dalam mengatur hari meraikan cinta halal. Soal tarikh itu kerjaMU Tuhanku. Kami berserah. 


RABBI YASSIR WA LAA TUASSIR YA RABB. Aamiin.


Wassalam.




Thursday, October 24, 2013

UJIAN SI PENGUJI

Salam,

terhenti idea menekan aksara di keyboard. Sebenarnya hati sudah meracau-racau mahu menulis. Sepintas, lagu "tuai padi" nyanyian Nordin Ahmad dan Latifah Omar mencuri pendengaran.

Ini gara-gara teman sepejabat. Dia tegar mendengar retro. 

Jadi, semerta idea yang menimbun hilang. ilham itu kan milik ALLAH.

mukhlisahminnie:

* Tajuk sudah tidak bertepatan kerana yang hendak diluah sudah terbantut! Sebagai kenangan tajuk diatas.


Wassalam.

Friday, October 18, 2013

I HAVE A DREAM

Salam,


friday. May ALLAH bless us.



Every women has their own wedding dream including me. But, my most dream i ever image in my mind when i was a little girl is wearing gown just like fairytales story. 



When i was a young teen, i dream nothing except giving my all to be succeed in academic field. 



But now.... I am young lady. I admit it since my dearie told me to remember it always. I kept that words when he whispered me on that night. At twelve's o'clock, 17th July 2012. I was a young lady and i admit it just when i was 23 years old. Its not funny! Seriously i never ever think i am a young lady. I always said that, 


" I am NOT a little girl but I also NOT a women!"


Just when he remind me to do so. That was wonderful time i ever felt. Slowly comes to me wonderful feeling.


" Yes, i am a young lady! my action must be not so childish and........ I can't ever be so selfish"



Dear me... Now, i still dreaming. Not my little girl hood dream's wedding. 




I just dream to be His ma'mum after solemnization. We pray together. He hold my head, whisper me du'a.




I have only that dream. My real wedding's dream. No more fairytale just when i was a little girl.








Its because i already a real lady now. Yes, Lady. Lady. Lady. Dreaming as a lady. 





Bless me ALLAH. My du'a this friday. Aamiin.



Wassalam.


Friday, October 4, 2013

CATATAN KASIH

Salam,

Jumaat penghulu sekelian hari. Jumaat penuh barakah. Dan jumaat ini dilimpahi maghfirah.

Bersempena jumaat ini jua, menurut kalender masihi, ia bertarikh 4 Oktober 2013.
Kalender Hijrah 29 Zulqaedah 1434 Hijrah.


walau muka kak ya garang,
kak ya sayang ma


SELAMAT ULANGTAHUN SAYANGKU

SELAMAT ULANGTAHUN BONDA TERCINTA

SELAMAT ULANGTAHUN ISTERI SOLEHAH

SELAMAT ULANGTAHUN IBU MITHALI


semoga dirimu disayang Tuhan. kak ya dan keluarga kita mendoakan ma dilimpahi kemakmuran hidup

keselamatan akhirat, keamanan fizikal dan kebahagiaan hati. kak ya sayang ma.


wassalam.

Wednesday, September 18, 2013

HASRAT


Salam,

ada keinginan yang membuak-buak semenjak dua ini. Kadang-kadang ia meruntun air mata tanpa sedar. 

Hasrat hati melantun-lantun dalam dada, mahu supaya dibiaskan dalam bentuk frasa. MAHU TAPI KELU!

Sekejap akal memikir begitu. Sekejap akal mengarah begini. Yanag pasti ia KEMAHUAN. 


MAHU YANG TERAMAT!


Bumi Terengganu itu tidak pernah mendapat carta di dalam hati suatu ketika dahulu. Masih terbayang betapa jengkel hati bila tahu akan ditempatkan menuntut ilmu disana.

Aduh! Sungguh aku benci. Ini bukan bohong-bohong. Hakikat yang pahit. Ditambah pemergian aku kesana tatkala abah koma di ICU. 

Abah pulang ke rahmatullah juga tanpa sempat aku kucup buat terakhir kali. Kami terpisah terus dengan sempadan bumi. Lagi aku bertambah benci belajar sejauh ini!

Hikmahnya, Tuhan menghadiahi aku pelbagai warna. 


Di sana, aku temukan cinta, kasih sayang, persahabatan. ia manis. Teramat manis. Hadiah Tuhan. Siapa kita untuk mengatur percaturan Tuhan? 

Baik aku, kamu, bahkan kita semua.


Aku berdoa ada jodoh dan takdir untuk datang kesana. Ada sebab yang membawa aku datang kesana.


Bumi Terengganu, aku rindu kisah disana..... Demi ALLAH aku rindu!


yang pertama kami bersama ke pantai

The day before
Aku bertolak ke Melaka untuk Debat Alam Sekitar

Dia sahabat
Kami saling berkongsi "CINTA"

CAPTIONLESS

Tulus,
Aku rindu mereka.

DEBAT DIRAJA 2011
Selepas aku ber air mata memikul amanah ketua pasukan debat


Tak mungkin berulang.
Kami semua sudah milik orang.

Dia sahabat pertama yang aku kenali
sesampainya aku di Blok UU


Si manja yang entah bila memanggil aku MOMMY
padahal dia dahulu yang bergelar UMMI.


Dia seperti ibu


Tuesday, September 17, 2013

NURUL RUWAIIDAH

Salam,

Nurul Ruwaiidah. Sepotong nama bersama sebuah ingatan.

Dalam perjalanan pulang dari Mersing -> Batu Pahat, 15 Ogos 2013, nama ini terluncur dari bibir bonda.

Cerita bonda, nama ini mencuit hatinya tatkala membaca Al-quran untuk diabadikan sebagai nama anak perempuan yang bakal lahir.

Genap 9 bulan. 

Bayi perempuannya lahir. Putih kata bonda. 


Tukas suaminya, tidak! Dia sudah memilih nama. hatinya terpaut dengan nama seorang qariah yang membawa nama Malaysia dipersada antarabangsa. 

Rasional si suami, biar menjadi pengganti qariah tersebut. Aduhai. Tinggi kan cita-cita?


Beberapa hari kelahiran, si anak menangis tanpa henti. Walang hati ibu ayah memandang. Hanya apabila terdengarkan suara, qariah itu mengaji di kaca tv, semerta berhenti tangisan si anak.

Ala-ala cerita ahmad albab kan? 


Rogayah Binti Ghozi. Berasal dari Parit Sulong. Nama Qariah tersebut, Rogayah Binti Sulong. 

Kisah ini terpahat kemas dalam ingatan. Nama saya memang ala-ala kampung. Saya tidak peduli. Nama ini dipilih atas pilihan murni. Nama yang dipilih kerana impian seorang bapa. Molek dan sudah padan pilihannya.

Dan  yang utama, nama inilah yang sudah tercatat di Luh Mahfuz sebenarnya. Alhamdulillah.



maaf abah. kak ya tidak mampu menjadi Rogayah Sulong sebagai QariahKak ya mampu menjadi Seorang pendebat sahaja.


 mukhlisahminnie:





kalau saya NURUL RUWAIIDAH,tidak mungkin saya adalah tunangan kamu.


Wassalam.

Tuesday, September 10, 2013

CATATAN DINIHARI 8

Salam,

Catatan rindu. Kisah malam bila berlabuh layar, beginilah.

Sesugguhnya terasing dengan hati sendiri itu perit. Seharusnya belajar kuat seperti dahulu. Tegar hati sehingga jarang sekali dapat dibaca dan tafsir oleh siapa-siapa.

Kata seorang sahabat aku dahulu, aku pembohong paling handal!

Itu tinggal frasa....  Aku bukan sudah lemah. Hanya aku mencuba melunakkan hati.

Tuntas,.. kegemaran aku kini seolah tidak lain dan tidak bukan adalah menangis.

Aku tidak kesal memilih cara ini. Cuma, aku berharap yang terbaik.

mukhlisahminnie:

Aku benci wanita gedik tidak tentu hala. Apa perlu sehingga aku tegur dan bersuara.???

Wassalam.

Thursday, August 29, 2013

HADIAH TERINDAH : TRIBUTE

Salam,

Bibir ini tersenyum tatkala membaca sebaris informasi di peti pesanan ringkas. Ia menyeret ingatan dua tahun yang lepas.

Ia dalam garis sedar dan kenangan, ia sudah melalui fasa tahun kedua. Pantas kan masa?


Ingatan ini sangatlah terasa manis nya. masakan tidak. Hubungan itu bermula ketika kami di PIKAT.



haha! Iya. mungkin itu lah hikmah PIKAT. Memang memikat.

Mulanya saya menjadi teman si teruna. Kerana bukan saya arah magnetic utara-selatannya, maka kami kekal sebagai kawan.



Mata si teruna tertaut pada sahabat saya. Menjadi! Itu rahsia Tuhan dalam mengatur jodoh.



Pernah suatu masa, si gadis berceria isi hatinya. Melempias ketidakpuasan hati ditambah rasa cemburu kerana si teruna selalu membandingkan diri kami berdua. (Kalau sahabat saya masih ingat, saya mohon dia tergelak ye atas luahan-luahan tersebut. =) )

Pernah jua terjadi sedikit ujuan kecil dari Pemilik Cinta. Sedikit sahaja. Kata orang tua itu resam hubungan.

Mungkin sahabat saya lupa? oh, saya ada catatnya di mylittleheart. Boleh klik, SILA KLIK!


Alhamdulillah! Hadiah terindah kini mereka miliki. Sungguh! saya tumpang syukur dan gembiranya.

Masjid itu berdiri dengan jayanya bahkan sudah ditambah seri dengan makmum "solehah", insyaALLAH.

Tahniah Izzatei Shaadah Ramli + Ridzuan Ali.

Kelahiran Wafa' Humairah, Aunty yaya pon raikan. Sebab Aunty kan match maker ibu bapa kamu! =)



mukhlisahminnie:

Anak anugerah terindah. Suami mahupun isteri juga anugerah. Maka, hargailah sementara ada disisi.

Wassalam.

Monday, August 19, 2013

SPECIAL TRIBUTE

Salam,

In the name of ALLAH,

His Merciful, His bless.

Shalawat upon Prophet Muhammad SAW.

Biggest thanks towards my family. This is the day. My day. Our day.

17 Augast 2013. 5 days after we have been through our relationship for 2 years.
12 Augast 2011 till 12 Augast 2013.

we have been through obstacles, painess, misunderstand, untill we already tied off 2 days ago.

ALHAMDULILLAH YA RAHIIM...


Have faith in ALLAH. This is just begining before the real journey in human's relationship.

It just...





My wali, insyaALLAH







mukhlisahminnie:

Doakan ikatan termeterai secara halal. Aamiin.

Wassalam.

Saturday, August 3, 2013

TERKENANG

Salam,

Hihi... Saya tiba-tiba terkenang.. 

Ini kisah serius! Bukan lawak. Serius tak bohong!


Saya pernah suka pada cikgu muzik waktu darjah 3. Orangnya tinggi. Hitam manis. Smart. Tapi malangnya,

cikgu saya smoker! Oke. Saya tak suka dah pada cikgu muzik.

Punca suka? Ohh.. sebab cikgu pandai nyanyi lagu gelang si paku gelang sambil petik gitar. Hihi~


Saya pernah suka pada cikgu bahasa arab saya waktu tingkatan 5. Orangnya tinggi. Putih. Smart. suka senyum. Tapi malangnya, cikgu saya dah kahwin! Oke. Saya tak suka dah pada cikgu BA.

Punca suka? Ohh. Sebab cikgu saya suka sergah nama saya sambil tersenyum manis. Hihi~

Sekarang, saya suka juga pada seorang cikgu. Sekarang, saya juga seorang guru. Bezanya saya mengajar di IPT.

Makanya, bila ada pelajar yang suka pada saya, saya optimis! Pasti nanti ada suatu punca yang boleh meluputkan tanda sukanya.

Optimis!

Mungkin bila saya sudah berumahtangga. Mungkin bila saya reject assignment mereka. Mungkin bila saya tegur etika berpakaian mereka. Atau mungkin mereka sudah menemui wanita yang sepadan usia. Hihi~

Saya sudah akan melangkah ke satu fasa

Dan pilihan saya, CIKGU =)



mukhlisahminnie:

Tidak sedarkah mereka kita ini umur berbeza? Ohh. Kata mereka, trend. Kata mereka, wanita lebih usia matang. Kata mereka, "cik yaya baru 24 tahun. kita tidak jauh beza!" 

Sudah... Remaja zaman moden katanya.

Wednesday, July 31, 2013

KISAH HATI WANITA 4

Salam,

Dengar! seandainya engkau membaca atau mendengar,... sesungguhnya ini tutur ku buat kamu.Sesungguhnya aku tidak pernah dimiliki hati dan jasad sehingga saatnya aku benar-benar dipilih. Langsung tidak pernah berlaku tingkah sumbang apatah lagi mendesak agar menjadi yang terpilih.


Sayangnya, syukurnya aku yang terpilih untuk menerima pahit. Menelan jengkel. Menghadam derita. Menadah amarah. Mengadun sabar dalam lafaz istigfar yang menaik dan menurun.


Dan wanita yang terpilih itu adalah AKU!!


Aku..... Sungguh.Hanya aku wanita itu yang merasa segala yang pahit sebelum dihadiahi dengan kemanisan sifat seorang lelaki yang lebih santun. Lebih sabar. Lebih menghormati dan yang utama,..

Yang tidak pernah hilang kemahuannya meletakkan aku disuatu daerah terpencil yang hanya dia menjadi kunci syurga mahupun neraka buat aku yang bergelar wanita yang disunting dan dipilih.Jujur. Hilang. Punah. Lebur segala hormat. Segala rasa untuk menyantuni manusia yang tidak tahu adab.

Atau lebih tepat, BIADAP!

Ingat, jangan terus-terusan  menjadikan aku bahan benci, bahan iri hati dan dengki sedangkan aku tidak pernah langsung hadir tatkala adanya silah kasih yang terbina sebelum ini. 

LANGSUNG TIDAK!

Kewujudan aku entah masih dimana-mana. Masakan aku boleh datang sebagai perosak? AJAIB!


Semoga Ramadhan ini benar-benarmenjadi sekolah tarbiyyah buat hati ini. Dalam kesabaran yang menipis, aku masih mampu mendengar bait-bait nasihat. Masih boleh. Kerana aku terdidik dari keturunan yang mengangkat nilai budi dan santun paling tinggi.


Terima kasih duhai ayahnda yang sedang "beradu" disana. Bonda yang paling ku cinta. 


Jujur.Hampir sahaja aku gagal meneruskan amanah ini. Gagal. Namun ia tidak total.Percayalah. Anakmu ini masih punya rasional untuk mengukur situasi biarpun hatinya payau. Kelat yang amat. 

Aku masih memilih untuk meneruskan. Memaafkan. Menerima. Kerana aku hasil didikan mu abah dan ma. Kamu mengajar aku untuk berfikir. Bukan berhawa nafsu sahaja. 

Terima kasih. 

Ini hadiah sempena 24 tahun usia ini bertambah. 

mukhlisahminnie:

Kalau aku benar-benar menggila, pasti hari ini sudah ada keputusan yang bakal memutuskan silaturrahim yang terbina. Kerana kasihkan wanita-wanita kesayangan dalam hidup, aku memilih untuk bertenang. 


Ini hadiah Tuhan. Ini tarbiyyah Ramadhan. Terima kasih ALLAH. Terima kasih atas hadiah sabar ini.

Ini syurgamu Ramadhan. 



Sudah minta dilepaskan sebelum diikat

Maafkanlah




Wassalam.

Thursday, May 23, 2013

CATATAN DINIHARI 7

Salam,

Manis ini menemani perjalanan suram. Biar pegun, hati memandang terasa riang.

Andai senyum ini berhenti di ukir, mungkin saya tidak akan jemu-jemu membelek kepingan panorama pegun.

Senyum mu menawan.



mukhlisahminnie:

Saya cepat cenggeng sekarang! S I C K S!

Wassalam.


Tuesday, May 21, 2013

CATATAN DINIHARI 6

Salam,

Andai dipaksa-paksa pun rasanya sudah tiada. Merasa kosong. Hambar. Tawar.

Biar apa fikirnya. Terpulanglah. Aku tidak peduli. 

Manisnya sudah menepi. Yang tinggal hanya atas nama amanah yang digalaskan. 



Wassalam.

Wednesday, May 15, 2013

UNTUK KAMU

Salam,

15 Mei 2013.

Sebenarnya tarikh ini biasa-biasa sahaja untuk mereka yang tidak punya kepentingan. Tetapi, masakan ia boleh untuk saya?

Untuk kamu. Ya, untuk kamu yang dihormati. Dan yang amat pasti, saya kasihi,

SELAMAT ULANG TAHUN YANG KE-25

Ku mohon kepada Tuhan, agar diri kamu dilimpahi keampunan, kasih sayang, kebahagiaan yang berterusan sehingga ke Jannah Rabbul I'zzati.

Sampaikan amanah saya sehingga ke tarikhnya. 
Tetapkan janji yang telah kamu tutur.
Kuatkan azam untuk melangkah ke gerbang impian.
Sabarkan lah diri seandainya ia terasa tewas.
Tunaikan amanah kamu sebaiknya kepada keluarga.
Dan yang utama, impian si gadis.Doanya. Harapannya.
Bawa saya pergi dari pangkuan bonda diiringi syariat dan adat.  Dengan restu ALLAH dan keluarga.

Aamiin. 

Tanda mata.
Tanda Cinta.

Ia hanya sekadar tanda. Ertinya belun diterjemah.
Semoga...




mukhlisahminnie: 

Ini tahun terakhir meraikan ulang tahun sendiri. Bukankah itu kata mu? InsyaALLAH.

Wassalam.

Tuesday, May 14, 2013

KESAN KASIH YANG TERTINGGAL DI SUDUT HATI

Salam,

entry kali ini khas. Sesungguhnya ia antara yang  istimewa sekali untuk dicatatkan di dalam catatan kisah di ruangan mylittleheart.

Ini kisah kasih sayang yang tertinggal. Ia ada di sudut dan kekal direlung hati meski telah menjadi sejarah semalam. Kisah ini sarat kasih sayang yang tidak terluah dibibir bila bersemuka. tetapi tegar di dalam hati.

Ini kisah kami. 

Kisah kak wan the exegerate momy, kak linda the Ibu tiri, dan kak pae the baby tua@Bokk + yaya the cute. =)


Tribute ini khas. Paling tulus dari hati yang tidak sempat saya nyatakan secara berdepan tatkala bersama mereka.

Buat kak Wan the exergerate momy,
Sesungguhnya terima kasih. Minta maaf selama bersama. Tak mungkin yaya akan lupa cerita A moment to remember, laptop ajaib kak wan yang membikin orgasme hari-hari bosan yaya setiap malam. Hiruk pikuk mulut ini bila menonton cerita. Sembang soal Tuttt setiap petang usai pulang kerja. Terima kasih atas kesudian menumpangkan pergi dan pulang kerja. DBX kak wan dalam kenangan. Mee rebus yang fabulous masih terasa-rasa ditekak. Walau apa pun kisah kita, kamu masih tetap mendapat penghormatan sebagai kakak saya.

Comel kan Pose kak wan yang ni
Bukan nak sabotaj, tapi yaya suka tengok =)

Buat kak Linda the ibu tiri,
masakan diri ini boleh melupakan kebaikan kamu yang sudi membawa alas toto dan bantal buat saya pada kali pertama diri ini menjejakkan kaki dibumi Ajil. Tidak mungkin saya terlupa cerita-cerita kamu yang menghiasi waktu-waktu lapang kita. Mungkin usai solat. Mungkin sebelum kita tidur. Mungkin ketika makan. Paling jelas, nasihat supaya meletakkan matlamat "HARI MERAIKAN CINTA HALAL KAMI". Buat kamu kak, terima kasih. Sesungguhnya si dia sudah menimbangkan. Syukur Pada Rabbi. Pasti doa tulus saya memunajatkan kebahagiaanmu. Segera datang dengan gelaran baru ke bumi johor. Aku menunggu. Walau apa pun kisah kita, Kamu jua mendapat penghormatan sebagai kakak saya.

Kaki kak Linda pose x seayu tangan dia.
Yaya juga yang ala ayu-ayu mioww.
haha!


Buat kak Pae the baby tua@ bokk,
ingatan saya saat kali pertama nama kamu dilaungkan the exergarate momy supaya menunggu kehadiran saya di luar pintu dalam telefon. Itu yang pertama. Jujur, tanpa pengetahuan kamu hati ini pernah berkata lembutnya wajah dia. Sopan orangnya. Bila saya tahu hakikat, ohhh. =) Terima kasih sudi menumpangkan saya. Kamu tahu, saya tidak akan lupa tersenyum bila terdengar "5 tahun saja" & "akur janji" Sebab itu lah yang saya dengar setiap hari pergi dan balik kerja. Terima kasih selalu sudi selalu menjadi pendengar saya. Kadang saya rasa, tiada bezanya kamu dan kakak sedarah sendiri. Masakan saya lupa. Kamu tahu kak, kamu sebenarnya cantik. terutama bila kamu berjubah.  Maafkan diri ini selalu mengusik. Sejujurnya usikan itu tanda sayang sebagai adik. walau apa pun kisah kita, kamu jua mendapat penghormatan sebagai kakak saya. 

Kak Linda + Kak Wan, jangan lupa bagi kak Pae Kasih sayang.
Kesian dia yaya tengok =)



Semoga ukhwah yang pernah terbina tidak terlerai seperti terurainya istana pasir yang dilanggar ombak. Terima kasih untuk semusim yang lepas menjadi kakak saya, teman saya, ibu saya, kaunselor saya. Halalkan maggi, halalkan makanan lain juga yang yaya makan. halalkan segala susah payah yang pernah dibuat untuk saya. Hantar saya ke office. 

Yaya doakan kakak-kakak yaya menemui kebahagiaan yang diimpikan. Aamiin Ya Rabb..


Lots Of Love,
Cik Ted WFWY, Cik Yaya Comel, Cik Bokk FR =)

=)

Wassalam.

Wednesday, April 10, 2013

CATATAN 17

Salam,

Impian kita pasti mahu melahirkan zuriat yang taat menyembah Penciptanya. Sebelum, semasa dan selepas fasa memiliki zuriat, ada tanggungjawab yang wajib kita laksanakan.

Ayuh. Berdoalah.
  رَبِّ اجْعَلْنِي مُقِيمَ الصَّلَاةِ وَمِن ذُرِّيَّتِي ۚ رَبَّنَا وَتَقَبَّلْ دُعَاءِ  
"Wahai Tuhanku! Jadikanlah daku orang yang mendirikan sembahyang dan demikianlah juga zuriat keturunanku. Wahai Tuhan kami, perkenankanlah doa permohonanku. (40)


Surah Ibrahim ayat 40


Amalan untuk mendidik zuriat tidak culas menunaikan solat. Aamiin.

Kurniakan Kami Zuriat Yang Soleh ALLAH.



Wassalam.

Tuesday, April 9, 2013

CATATAN RINGKAS 16

Salam,

Alangkah moleknya seandainya masa itu hadir dikala mata terbuka. Tetapi tuhan itu bukan kejam. Ia merahsiakan supaya hamba menambah keimanan.

Menghitung hari meraikan cinta meski jalannya masih belum ketahuan langkah,tempat dan masa.

Sujud mendoakan syurga, hikmah meraikan cinta halal berbau manis. Aamiin.

Adakah Tuhan bersetuju dengan tarikh impian?
ALLAHU YASSIR WA LAA TU 'ASSIR



Wassalam.