Saturday, January 15, 2011

Hampir Hilang RASA Tatkala Kurang Bersyukur

Salam...

Selamat menikmati hayat yang bersisa wahai diri yang hina. Menapak rasa kurang bersyukur yang berganda sahaja kah yang kamu pintar lakukan?... 

“Ada perkara yang kamu tidak suka tetapi ia baik bagi kamu dan ada perkara yang kamu suka tetapi ia buruk bagi kamu, Dan sesungguhnya Allah Maha Mengetahui dan kamu tidak mengetahuinya”
Surah Al Baqarah : 216


ALLAH....YA ALLAH...



"Terima kasih Ya ALLAH untuk semua ruang mahupun peluang yang kau berikan.."
Mata pinta berkali-kali,
"pohon lelap wahai tuan"..
"Belum boleh wahai mata yang budiman"..
Punya banyak urusan yang perlu kamu hadapi dengan MATA yang lebih jelas, MINDA yang lebih tersusun dengan idea yang kritikal, HATI yang lebih berlapang dada, BIBIR yang sentiasa bisa mengukir senyuman tulus, GERAK TUBUH yang lebih matang. Pesan Ustaz Pahrol Mat Juoi, ~"masalah adalah RULE OF LIFE"~ 
“Barangsiapa yang bertaqwa kepada Allah, Allah akan permudahkan segala urusannya.” 
(At Thalaq: 4)
Terima kasih kepada pendukung-pendukung kuat yang dibelakang TULANG nan rapuh ini. Aku seharus nya tidak layak merungut mahupun mencerca bantuan kalian. Aku perlu kalian, bukan kalian yang 'terhegeh-hegeh' mahu berjasa. Aku HARUS bersifat BUDIMAN. Aku sering terlupa wahai kalian yang ku hormati. Kadang, serasa aku tiada dalam wujud yang realiti tatkala kamu berpesan kepada aku. Aku mungkin dalam wujud jasad ku yang boleh kalian tanggapi dengan pandangan mata. Hakikat yang payah untuk aku akui, sebenarnya..... Aku menerawang jauh entah kemana. Barangkali yang cukup tinggi, hal itu lah punca nya aku sering saja terlupa. MAAF ye.. Aku akan usaha kan lagi galasan AMANAH ini. Mohon ketemui SINAR terang dihujung jalan sehingga akhirnya. 

Oratorian UniSZA 2010/2011


Para MUQARRABIN (orang yang hampir dengan Allah) berkata tentang hikmah ujian : “Allah melapangkan bagi mu supaya engkau tidak selalu dalam kesempitan dan Allah menyempitkan bagi mu supaya engkau tidak hanyut dalam kelapangan, dan Allah melepaskan engkau dari keduanya, supaya engkau tidak bergantung kepada sesuatu selain Allah.

 "Terima kasih Ya ALLAH....Terima Kasih......"

No comments:

Post a Comment