Wednesday, November 30, 2011

RASA - RASA KEHIDUPAN

Salam,

serabut. Kalut. Bercempera. Akal dan emosi tidak sekata. Nafas tidak teratur helanya. Mata sentiasa layu. Badan sentiasa lelah. Malas berbuat apa - apa merajai diri.

Gagal.

Saya gagal mengawal diri untuk kesekian kali. 

 YaALLAH. 
Aku mencari jawapan.
Aku mengharap bantuan. 
Aku pinta kekuatan. 
Aku sedang dirasuk bingung tahap tinggi.
Aku sedang mengelamun tinggi sehingga aku terlupa rumput dibumi.

ALLAH.............. ALLAH............... ALLAH...............

Astaghfirullahaladzim.

Sudah lah begini. Sudah lah. Sapu airmata. Buka mata. Ukir senyuman.

Tuntas, hidup ini sememangnya medan berperang dengan diri dan nafsu sendiri. Relakah ditumpaskan nafsu?

Maka, cekal lah. cekal. Cekal!

Wassalam

No comments:

Post a Comment